Hava Durumu

#Pegasus Hava Yolları

İK GÜNDEMİ - Pegasus Hava Yolları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pegasus Hava Yolları haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pegasus’tan 1000 kız öğrenciye TEV bursu Haber

Pegasus’tan 1000 kız öğrenciye TEV bursu

Toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki çabalarıyla bilinen Pegasus Hava Yolları, Türk Eğitim Vakfı (TEV) ile işbirliği yaparak Cumhuriyet'in 100. yılında 1000 kız öğrenciye üniversite bursu vererek eğitimlerine destek oluyor. Pegasus Hava Yolları CEO'su Güliz Öztürk, bu konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Pegasus Hava Yolları olarak, toplumsal cinsiyet dengesine yürekten inanıyoruz ve bu alanda birçok etkili çalışma yürütüyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız bu özel yılda, genç kızlarımız için önemli bir adım atıyoruz. Cumhuriyet'i sonsuza kadar yaşatacaklarını bilerek, Türk Eğitim Vakfı ile işbirliği yaparak 1000 genç kız öğrencinin üniversite eğitimine destek oluyoruz. Bu destekle, TEV tarihinde tek seferde en yüksek desteği veren kurum olmanın gururunu yaşıyoruz. Amacımız, gelecek için bir değer yaratabilmek adına eğitimi ve ekonomik sebeplerle eğitimden uzaklaşma ihtimali daha yüksek olan genç kızları kapsayan bir fayda sağlamaktır." BURSLARIN YÜZDE 25'İ DEPREM BÖLGESİNE Dayanışmanın büyük bir öneme sahip olduğunu vurgulayan Güliz Öztürk, şu şekilde devam etti: "Ülke olarak zor zamanlardan geçtik. Deprem bölgelerindeki vatandaşlarımız hala normal hayatlarına dönebilmek için büyük bir mücadele veriyorlar. Bu nedenle deprem bölgelerindeki gençlere destek sağlama kararı aldık; bursiyerlerimizin yüzde 25'i deprem etkilenen illerden geliyor. Pegasus Hava Yolları olarak, gençleri parlak bir gelecek için desteklemeye devam ederek, dayanışma ruhunu yitirmeden ve hepimizin eşit olduğunu unutmadan ülkemize katkıda bulunmaya devam edeceğiz." “ÇALIŞMALARIMIZDA EN BÜYÜK GÜCÜMÜZ PEGASUS GiBi DEĞERLi EĞiTiM DOSTU KURUMLARDIR” Pegasus’un 2023-2024 eğitim-öğretim yılı için yaptığı bağışla tek akademik dönem içinde 1000 lisans öğrencisine burs desteği sağlayarak TEV tarihinde tek seferde en yüksek desteği veren kurum olduğuna dikkat çeken Türk Eğitim Vakfı (TEV) Genel Müdürü Banu Taşkın ise şunları söyledi: "Nitelikli eğitim temel bir insan hakkıdır. Biz, Türk Eğitim Vakfı olarak, 56 yıldır gençlerimizin bu haklarına erişebilmeleri ve eğitimde fırsat eşitliğinden faydalanabilmeleri için çalışıyoruz. Yetenekli, başarılı ve maddi olanakları sınırlı gençlerimizi ve onların yetişecekleri eğitim sistemini desteklerken aynı zamanda çeşitliliği, kapsayıcılığı ve eşitliği teşvik etme konusunda da üstümüze düşen görevleri yerine getirmek için çabalıyoruz. Ülkemizin geleceğini eğitimle aydınlatma yolunda, toplumsal cinsiyet eşitliği ilkesini de gözeterek sürdürdüğümüz çalışmalarımızda en büyük gücümüz, Pegasus Hava Yolları gibi değerli eğitim dostu kurumlardır. Maddi destek sağlamanın ötesine geçerek gençleri eğitim yolculukları boyunca desteklemek ve rehberlik etmek, özellikle kız öğrencilerin ve afetzede öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmeleri ve hedeflerine ulaşmaları açısından büyük önem taşımaktadır."

Pegasus, 100. uçağı ‘Cumhuriyet’i teslim aldı Haber

Pegasus, 100. uçağı ‘Cumhuriyet’i teslim aldı

Pegasus Hava Yolları, son teknoloji motorlara sahip uçaklarıyla filosunu hızla genişletmeye devam ediyor. Şirket, Cumhuriyet'in 100. yılını kutlamak için eklediği 100. uçak olan 'Cumhuriyet' adlı Airbus A321neo'yu teslim aldı. Hamburg, Almanya'dan kalkan TC-RDP kuyruk tescilli yeni uçak, 30 Eylül 2023 Cumartesi günü saat 16:36'da İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na sorunsuz bir iniş gerçekleştirdi. Bu özel teslimat sırasında Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet T. Nane ve CEO Güliz Öztürk, Airbus'ın Hamburg tesislerine giderek uçağı teslim aldılar. 'Cumhuriyet' adlı uçak, kuyruğunda Mustafa Kemal Atatürk'ün silüeti ve imzası ile süslenerek Cumhuriyet'in 100. yılını simgeliyor. 2023 yılında Pegasus'un filosuna katılacak olan 16 yeni uçaktan dokuzuncusu olan 'Cumhuriyet', 2012 yılında başlatılan Airbus siparişi programının bir parçası olarak geliyor ve şirketin filosuna dahil ettiği 75. uçakla birlikte toplamda 150 uçağa ulaşılmasını sağlıyor. Bu uçak aynı zamanda Pegasus Hava Yolları'nın filosundaki 100. uçak olma unvanını taşıyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, Cumhuriyet’in 100. yılında 100. uçaklarını teslim almaktan büyük bir gurur duyduklarını dile getirerek, “Filomuza kattığımız yeni A321neo tipi uçağımız ‘Cumhuriyet’ ile birlikte 100 uçak eşiğini aşıyoruz. Avrupa'nın yanı sıra Ortadoğu, Afrika, Kafkaslar ve Türkiye'nin kuzeyinden doğusuna, güneyinden batısına yayılmış geniş bir yurt dışı uçuş ağıyla yolumuzda sağlam adımlarla ilerliyoruz. Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla, uygun ücretler sunarken seyahati kolaylaştıran, sektör genelinde öncü bir düşük maliyetli hava yolu olma hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu. “18 yıl önce Türkiye’de havacılık alanında başlattığımız değişimi sürdüreceğiz” 2021’den sonra tüm teslimatlarının A321neo tipindeki uçaklardan oluşacağını vurgulayan Güliz Öztürk, “A321’ler standart kısa-orta menzil ticari uçaklara göre farklı konfigürasyona sahip, sektör tarafından oyun kurallarını değiştiren (game-changer) uçaklar olarak tanımlanıyor. Daha uzun gövdede daha fazla kapasite sunmayı sağlayan ancak mevcut yapımızdan çok farklı olmayan bir operasyon sürecine sahip uçaklar. Diğer bir deyişle, operasyonel yapımızı karmaşık hale getirmeden daha yüksek kapasiteyle hizmet verebiliyoruz. Bu açıdan yüksek verimlilik katkısı elde ediyoruz.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “18 yıl önce Türkiye’de havacılık alanında başlattığımız değişimi, her zaman en iyisini başarma azmiyle sürdürmeye; Türkiye’nin en yeni uçaklarına sahip filomuzla ülkemiz, sektörümüz, paydaşlarımız ve misafirlerimiz için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” Yapılan açıklamaya göre, Pegasus’un 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye’nin en yeni uçaklarına sahip olan filosunda; 25 Eylül 2023 tarihi itibarıyla 15 adedi Boeing B737-800, 6 adedi Airbus A320ceo, 46 adedi Airbus A320neo ve 33 adedi Airbus A321neo olmak üzere toplam 100 adet uçak bulunuyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.